expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

středa 15. února 2017

Zima

15.02.2017

Zima v Kanadě

Už jsem si asi zvykl a mám zimu tak nějak rád. Navíc když se vrátím o nějakých 20 let zpátky tak se mi zobrazí krásná vzpomínka jak jsme jako žák Základní školy v Nýrsku při výtvarné výchově namaloval obrázek zimy a lyžování když zadané téma bylo ideální rodinná  dovolená nebo tak nějak podobně. A nemyslím si že jsem v tom věku kalkuloval s tím že všichni ostatní budou malovat léto a pláže a moře, takže ze zimou budu jedinečný i když moje výtvarné schopnosti nejsou až tak jedinečné. Na druhou stranu jsme do svých 20ti let žádné moře ani pláže neviděl zato sníh jsme znal celkem dobře a měl jsem jo rád... takže jsme winter person už odmala. A to bývaly v Čechách zimy....:-)

Letošní zima je z těch tří dosud poznaných zim v Kanadě asi ta nejtužší. Začátkem listopadu začalo mrznout a asi vyjma pár dnu okolo Vánoc mrzlo 6 týdnu kdy si troufám říct že průměrná teplota byla okolo -20.  Až na dva lehce omrzlé prsty na nohou které cítím do dneška a asi už budu cítit navěky, mám rád vše co tyhle mrazy přinášejí. Mám rád když napadne čerstvý sníh. Mám rád to vše bílé, čisté a krásné. Myslím že sníh dokonce absorbuje hluk, jelikož pokaždé když napadne zdá se mi že vše tak krásně utichne. Objeví se nové zvuky chroupání sněhu pokaždé když na něj došlápnete, škrábající zvuky škrabek škrábajíc každé ráno automobilové skla. Lopaty a hrabla drnčí o asfalt no symfonie. Někdy si i přivstanu nechám auto autem a jdu do práce nebo jen tak někam pěšky jen abych tohle všechno mohl nasát plnýma doušky. Když si k tomu všemu přidáte ranní východ slunce který se v tohle zimním období děje kolem krásné lehce vstávatelné osmé hodiny je to balzám...

Žádné komentáře :

Okomentovat