expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

středa 25. června 2014

Thajsko

23.6.2014, Bystřice nad Úhlavou, Česká Republika

Thajsko, pro změnu země nacházející se v jihovýchodní Asii s cca 65 mil. obyvateli a hlavním městem zvaným Bangkok, bylo naší další zastávkou. Thajsko patří mezi top 20 nejlidnatějších států na světě a v čele Thajska stojí král. V Thajsku je snad nejdéle vládnoucí král ze všech králů, co na zemi kralují. Král Adunjadét zde vládne od roku 1946 a je mu v této zemi přisuzována daleko větší moc, než jsme zvyklý z jiných zemí. Tento král je v zemi hodně oblíbený, možná je to dané jeho schopnostmi, možná zákonem, který Thajcům dovoluje kritizovat vládu či armádu, ale nikoliv panovníka. Každopádně v současnosti převzala v zemi moc armáda a situace je pro nás evropany nejasná, takže kdo ví kde je král. My jsme Thajsko navštívili v období, kdy už jsem zaslechl informace o některých protestech či násilnostech a to hlavně v hlavním městě, ale během našeho putování Thajskem jsme neměli žádný problém.

Jak už víme z minule, do Thajska jsme připluli po vodě z ostrova Langkawi. Ostrov Langkawi náleží Malajsii a byl pro nás určitým cestovatelským zklamáním, i když jeden plus jsme přece jen našli a to přítomnost duty free obchůdků, kde se dalo doslova za pár korun koupit pívo. Hraniční přechod Satun a pak celodenní cesta v autobuse byl náš první kontakt s Thajskem. Autobus nás kamarádsky vysadil na autobusovém nádraží na samém okraji města Krabi, kde se k nám kupodivu nenahrnuli desítky taxikářů, jak už jsme byli z Asie zvyklí, ale přišel pouze jeden ukázal nám svoje informační centrum v hale nádraží. Samozřejmě nám vysvětlil, že jediná možnost jak se přiblížit k našemu předem zamluvenému ubytování, je s jeho taxíkem. Vzhledem k naší únavě po celodenním autobusu jsme se s nim ani nehádali o ceně a nechali se jím odvést. Hlavní oříšek tohoto dne, ale pořád čekal na rozlousknutí. Taxikář nás vysadil na relativně dobrém místě, ale až tady jsme zjistili, že Tonsai Bay, místo kde strávíme následující dva dny je dostupné pouze lodí. Koukám na booking a v poznámkách to opravdu píšou:-) Paráda... Takže po chvilce zjišťování jsme měli jasno Longboatem to stojí 100 bathů na osobu a Longboat jede jen když je plný to znamená 15 osob. Druhá varianta zaplatit 1500 bathů a jedem sami hned. Paní co prodávala tyhle jízdy mě opět přesvědčí, že jsou široko daleko jediná firma co vlastní Longboaty a tak jdeme na pivko s tím, že počkáme na těch zbylých 13 lidí. Vzhledem k tomu, že už se stmívá tak zvládneme těch pivek více, ale lidé žádní nepřijdou. Evička si to jde vyřídit s tou paní, já si to jdu vyřídit s Evičkou a nakonec si to dáváme rozhádaní ve 4 lidech společně s párem mladých angličanů za 750 bathů/pár. Noční rychlá jízda touto pro Thajsko typickou lodí oceánem, má celkem grády a tak mě nasrání rychle opouští na-rozdíl od Evičky, které vydrží do rána. Ráno už vstáváme s úsměvem, když ale já zjistím, že jsem ztratil kreditku nejspíš včera večer, když jsem vybíral prachy na Longboat nálada se zase rychle mění. Evička převádí prachy,blokuje účty a já valím Longboatem za 100bathu zpět k bankomatu ze včera. Kartu nenajdu, ale jsem si celkem jistý, že je uvnitř bankomatu a banka, které bankomat patří mi jí vrátit nemůže, ale ubezpečí mě, že peníze budou ok:-) no Thajsko. Prachy jsou převedeny v bezpečí, já už vím, že všude je milion longboatů kterýma se dá jet i v méně lidech za méně peněz a měl bych si to jít vyřídit s tou milou paní ze včera, ale co bych zmohl a tak místo toho jdu na masáž a pak se vracím za Evičkou která se už také usmívá a vše se vrací do normálu.

Bydlíme v pralese v krásným prázdným hotýlku s bazénem a Tonsai bay je plná hipíků, horolezců a mladých lidí, takže konečně ráj. Pláže v okolí paráda, užíváme si masáže na pláži, popíjíme kokosáky, plaveme, šnorchlujeme, čumíme na západy slunce....no paráda. Idylické dva dny utečou jak voda a jsme zpět na Longboatu, který nás veze na volné moře, kde přelézáme na větší loď cca. pro 250 lidí, kde už je ovšem tak 350 lidí. Na této lodi strávíme cca. 2 hodinky ve stoje na palubě a po těchto 2 hodinkách se ocitáme na ostrově zvaným Phi Phi. To by jsme nebyli my, aby jsme nemuseli znova na Longboat, který nás po hodince plavby s mladou holandskou rodinou dopraví do místa zvaného Lana Beach kde strávíme následující dny. Bydlíme v sympatickém bungalovu kousek od vesničky plné obchůdků, restaurací, masážních salónů a daleko od resortu s bazénem a bary pro vyšší kasty. Opět idylka. Při odpolední procházce v okolí, ale zjistíme, že na vykoupání v moři to tu moc není, jelikož je odliv k vodě je to daleko a voda je strašně mělká, tak proto nenápadně proklouzneme do resortu pro vyšší kasty a vezmeme za vděk jejich bazénem. Nakonec i ten bar jsme chtěli vyzkoušet ale nenalili nám:-(.  Na druhý den máme naplánované potápění a celodenní výlet po okolních ostrůvcích. Samozřejmě pojedeme na Longboatu, jak jinak. Evička stráví celý večer a vlastně i noc na toaletě a důkladně pročišťuje svůj organismus všemi dostupnými cestami, naštěstí je to holka statečná a ráno je jí lépe. Potápěčský den se tedy neruší. Dva potápěčské ponory,setkání s Nemem, šnorchlování v lagunách, návštěva ostrova plného opic, samozřejmě návštěva Maya Bay, to je ta pláž kde se točila Pláž a celý den na Longboatu, to vše uteče jak voda a my jsme zpět v našem Bungalovu, kde se prostřídáme, tentokrát Evička spí v posteli a já bleju a seru na záchodě. Nicméně to byl super den se super zážitky. Já bohužel nejsem tak statečný jak Evička a tak mi další den ráno trvá než vylezu z postele nebo spíš z mísy, ale nakonec to dokážu a my už frčíme lodí směr Phuket.

živě z maya bay ..... https://www.youtube.com/watch?v=WNj0anU07fA&feature=youtu.be

Na Phuketu nás čeká milá změna, nemusíme longboatem stačí nám taxi. Já tedy strávím chvilku dohadování o ceně s mladým thajským taxikářem, který nás posléze ke spokojenosti všech odveze směr Surin Beach. Pro tentokrát bydlíme v klasickém hotelu s bazénem kousek od pláže jelikož Phuket je snad nejturističtější místo v Thajsku, kde není moc na výběr. Jak jsem pochopil záhy, je to oblíbená destinace obyvatel Ruska a azbukou se to tu plní jako v Karlových Varech. Procházka po pláži, večeře a masáž nám pak vyplní hezký večer. Druhý den půjčujeme skútr a jedem na výlet kolem ostrova. Navštívíme buddhistické chrámy, obrovskou sochu Buddhy na nejvyšším místním kopci, koupeme se v místním vodopádu (místní zde perou prádlo, takže se koupu sám a Evička fotí), navštívíme národní park, do kterého zaplatíme vstup než zjistíme, že je to spíš skládka atd. Potkáváme spousty slonů přivázaných u silnice. Místní je využívají ke své obživě a podnikání, ale pohled to není úplně hezký, takže projížďka, kterou Evička zavrhla už dávno se nekoná. (Ondra - ochránce slonů, by měl radost) No a večer zakončíme vynikající večeří na pláži při svíčkách.

Náš Thajský výlet se blíží ke konci, to znamená, že je čas se přesunout do Bangkoku. Jelikož jsem ano už podruhé ve svém životě koupil letenky (poprvé to byly lístky na trajekt na Zélandu) na 11 večer, ale myslel jsem si, že na 11 ráno, jsou nejprve na letišti lehce zmatený než na to sami přijdou a poté musím zapojit svůj talent pro organizaci a sehnat lístky nové. Nakonec odlétáme z Phuketu do Bangkoku v 11:50 namísto v 11, ale do Bangkoku se přeci jen dostaneme jakž takž podle plánu.  V Bangkoku se snažíme najít náš hotel v centru, nejprve vlastními silami, což vzhledem k horku a hmotnosti našich batohů brzo vzdáváme a  stopujeme místní TUKTUK. Chyba největší! Borec nás ujistí, že ví kde to je a poté s námi 2 hodiny krouží po dálnici v neskutečném provozu, sám při tom dostane pokutu a nakonec nás vysadí kousek od místa, kde nás nabral. Takže vysedáme, Evička mu vysvětlí, že nedostane ani Bath a my radši rychle mizíme než se sjedou kamarádi TUKTUCI. Přežili jsme a hotel jsme našli nakonec s pomocí kolegů cestovatelů. Odpoledne nás čeká náš oblíbený Longboat a plavba po kanálech v Bangkoku, což je velký zážitek, hlavně v oblasti tzv. Starého Bangkoku. Vřele doporučuji. Po kanálech nesmí chybět návštěva několika buddhistických klášterů, kde nás zaujal hlavně obrovský ležící zlatý Buddha. No a na závěr dne nesmí chybět Shopping. Já nakonec neodolal a vezu si z Asie nový objektiv. Legrace je, že jsem pořád vymýšlel a špekuloval a nakonec jsem ho koupil zde v Bangkoku a navíc v bazaru. Ale musím zaklepat je hustej a zatím drží.

živě z Bangkoku ... https://www.youtube.com/watch?v=OHX3aXFWLYg&feature=youtu.be

Další den už byl bohužel poslední den Asijské tour pro Evičku, která odlétala domů aby stihla narození očekávaného přírůstku do rodiny od její sestřičky.  Já jsem tedy vyprovodil Evičku na letiště, hodil bágl do úschovny a vyrazil zpět do centra Bangkoku užít si ještě tohle velkoměsto. Navštívil jsem Baiyoke tower, což je nejvyšší dům v Bangkoku, pořídil pár fotek zaplněných bangkokských trhů a ulic, poobědval místní hrnec, co ještě hořel když mi ho přinesli a den jsem zakončil v místě zvaném Nana Plaza, tedy místo s pověstnými Go Go bary a místem kde bují prostituce a tzv. sexuální turistika. Prošel jsme jednu z místních ulic tam a zpět. Barů tu bylo požehnaně a většina holek postávala venku nebo večeřela na zahrádkách před bary. Nezlákala by mě ani jedna (Holky jestli to byly vůbec holky tak vypadaly dost opotřebovaně) a neměl jsem chuť jít dovnitř ani na pivko, asi jsem byl na špatným místě, jelikož nechápu jak tohle může přitahovat ty tisíce turistů z celého Světa. Jelikož se blížil večer a já měl dost, vyrazil jsem zpět na letiště, našel hotýlek poblíž, kde mě nechali vysprchnout a poté při hledání místa, kde se na chvilku svalím a prospím jsem potkal borce z Austrálie, kterého už jsme potkali s Evičkou v Malajsii, tak jsme dali pár pivek probrali zážitky a já lehce po půlnoci odletěl směr Nepál....

Celá Asie, nebo teda její hodně malá část, kterou jsme zatím navštívili mě osobně nadchla pro její pestrost, tropické klima, sem tam čistou pláž s nádhernou vodou, skvělým jídlem, přijatelnými cenami, ale na druhou stranu se tu pořád musíte bránit všelijakým nabídkám ať už na taxi, prostitutky, ubytování či cokoliv jiného a jste pořád někam strkán. Asiati si myslí, že když jste bílej, tak zřejmě ve vaší zemi rostou peníze na stromech. Trochu mě zamrzelo, že vám prakticky nikdy neřeknou pravdu nebo aspoň ne celou, takže když cestujete po vlastní ose zabereme vám daleko více času ověření si informací, zamluvení autobusu, či sehnání ubytování. Ale tak už to holt je a není třeba si tím kazit cestování...

Sííííí jůůůůůůů příště v Nepálu....


Když je moře daleko

Náš sympatický průvodce pod vodní hladinou
Maya Bay

Monkey island

Velký Buddha

Sunset Phuket

Křižovatka Bangkok

Starý Bangkok

TUK TUK

Bangkok z výšky

Provoz sobota odpoledne

Bangkok Airport











Žádné komentáře :

Okomentovat